اخبار تکنولوژی

شرکت ST از تولید تراشه جدید L9963E خبر می دهد.

STMicroelectronics از یک تراشه به نام L9963E رونمایی کرده است که برای نظارت و حفاظت از باتری‌های لیتیوم-یونی در کاربردهای خودرویی با قابلیت اطمینان بالا و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی طراحی شده است. این تراشه می‌تواند تا ۱۴ سلول باتری را در سیستم‌های ۴۸ ولت و بالاتر نظارت کند.

شرکت تولید نیمه هادیST از تراشه جدید L9963E خبر می دهد.

ولتاژ و جریان سلول برای شمارش کولن(یکای بار الکتریکی) با دقت بالا اندازه‌گیری می‌شود. این دستگاه می‌تواند تا هفت NTC را نظارت کند و اطلاعات از طریق ارتباط SPI یا یک رابط ایزوله منتقل می‌شود. چندین دستگاه L9963E می‌توانند به صورت زنجیره‌ای به هم متصل شده و با یک پردازنده میزبان از طریق رابط‌های ایزوله ترانسفورمری ارتباط برقرار کنند.

l9963e

کیت‌های ارزیابی موجود برای L9963E شامل ابزار سخت‌افزاری EVAL-L9963E-MCU برای کمک به ایجاد یک سیستم مدیریت باتری ۴۸ ولتی (BMS) است.

برد ارزیابی BMS AEK-POW-BMS63EN می‌تواند از ۱ تا ۳۱ گره باتری لیتیوم-یونی را مدیریت کند، با هر گره که ۴ تا ۱۴ سلول باتری را در محدوده ولتاژ ۴۸ تا ۸۰۰ ولت مدیریت می‌کند.

از ویژگی‌های L9963E عبارت است از:

  • انتقال داده با سرعت بالا، نویز کم و اطمینان بالا.
  • ADC ولتاژ ۱۶ بیتی با حداکثر خطای ±۲ میلی‌ولت.
  • جریان تعادل داخلی غیرفعال برای هر سلول.
  • روال‌های تشخیصی هوشمند برای اعتبارسنجی خودکار خرابی‌ها

ارائه این تراشه یک راه‌حل قوی برای مدیریت سیستم‌های باتری در کاربردهای مختلف، از جمله خودرو و سیستم‌های ذخیره‌سازی انرژی تجاری است.

منبع
electronicdesign

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا