اخبار تکنولوژی

آردوینو UNO R4 معرفی شد

آردوینو UNO R4 در روز آردوینو (26 ژوئن 2023 ) معرفی شد.

نسخه چهارم از میکروکنترلر 8 بیتی محبوب و معروف UNO در یک دهه گذشته، با افزودن یک میکروکنترلر 32 بیتی Arm Cortex-M4، حافظه 16 برابر بیشتر و همچنین امکانات اتصالات بیشتر از نسخه های قبل، با ارائه دونسخه UNO minima و UNO WiFi، ابعاد جدیدی به دنیای DIY و ساخت پروژه های مختلف، میدهد.

امکانات جدید در UNO R4 :

هر دو نسخه از UNO R4 ،به شما اجازه میدهند با حفظ فرم و ولتاژ عملیاتی 5 ولت پروژه های مبتنی بر نسخه های UNO R3 را با قدرت محاسباتی ،حافظه و سرعت بیشتری شروع کنید یا ارتقا دهید. این امکانات با استفاده از میکروکنترلر RA4M1 شرکت Renesas فراهم شده است.

حافظه و سرعت بیشتر:

با 16 برابر شدن حافظه و 3 برابر شدن سرعت کلاک، UNO R4 می‌تواند محاسبات دقیق تری را انجام داده و پروژه های پیچیده تر و پیشرفته تری را به راحتی پردازش کند.

تجهیزات داخلی جانبی جدید UNO R4:

از جمله تجهیزات جدید و هیجان انگیز DAC 12 بیتی،CAN BUS، OP AMP و پورت SWD اشاره کردکه هرکدام از این ها امکانات بیشتری را در اختیار شما میگذارند تا به راحتی پروژه های پیشرفته تری را انجام دهید.

یک کانکتور USB-C: از کابل استاندارد کوچکتر، قدرتمندتر و مقاوم‌تر استفاده می‌کند.

یک دستگاه HID: این ویژگی پروژه‌های تعاملی را یک میلیون برابر جذاب‌تر می‌کند و به شما این را امکان می‌دهد تابه راحتی و در کمترین زمان رابط‌هایی را ایجاد کنید.

شما می‌توانید پروژه های اتوماسیون یا صوتی خود را با UNO R4 Minima، که دارای تکنولوژی قدرتمند و قیمت مقرون به صرفه تری است، شروع کنید و یا با UNO R4 WiFi که دارای ویژگی‌های خاص و جزییات بیشتری است، پروژه‌های UNO R3 خود را به روز کنید.

نسخه UNO R4 WiFi برای همه کاربران، از مبتدی تا حرفه ای، که می‌خواهند پیشرو در نوآوری و خلاقیت باشند، مناسب است. این برد فوق العاده، دارای یک پردازنده ESP32-S3 است که به اتصالات Wi-Fi و بلوتوث کم توان می‌پردازد، بنابراین میکروکنترلر RA4M1 می‌تواند بر روی وظایف دیگر متمرکز شود. UNO R4 علاوه بر تمامی ویژگی‌های نسخه Minima، ویژگی‌های دیگری نیز ارائه میدهد که باعث محبوبیت هر چه بیشتر این برد، چه برای شروع پروژه های جدید در حوزه IOT و چه برای به روزرسانی پروژه های نسخه های قدیمی می‌شود. بنابراین اگر شما تازه شروع به ماجراجویی با آردوینو کرده اید، عرضه UNO R4 زمان بسیار خوبی برای شروع است؛ و اگر از قبل طرفدار UNO بوده اید، UNO R4 امکان انتقال پروژه های موجود را به یک سطح جدید فراهم می‌‎کند.

برای مطالعه جزییات بیشتر:

منبع
ARDUINO UNO R4

نوشته های مشابه

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا