اطلاعیه های وب سایت

آغاز به کار پروژه استارتر کیت(DIY) گروه فنی و مهندسی ECA

استارتر کیت چیست ؟
LOGOOOاستارتر کیتها مدارات الکترونیکی آموزشی هستند که به صورت سورس باز ارائه می شوند تا به دانش آموزان و دانش جویان در یادگیری الکترونیک با زبانی متفاوت و ساده در یادگیری الکترونیک کمک کنند.
در ادوار گذشته بردهای الکترونیکی موسوم به “کیت آموزشی” به نوعی در یادگیری الکترونیک و تشویق کودکان و دانش آموزان به الکترونیک نقش ایفا میکردند اما رفته رفته و با پیشرفت الکترونیک و با به روی کار آمدن میکروکنترلر ها این بردها دیگر محبوبیت گذشته را ندارند.
از این رو فروشگاه تخصصی الکترونیک ECA سعی دارد تا با ارائه استارتر کیتها این روش آموزشی سنتی را بروز کرده تا در آموزش الکترونیک به زبان ساده گام کوچکی برداشته و موجب ارتقاء سطح علمی دانش جویان و دانش آموزان میهن عزیزمان گردد.
شاید شما هم، اصطلاح رایج DIY را در سطح اینترنت دیده باشید ، این واژه ، مخفف کلمه Do it yourself به معنی “خودت انجام بده” می باشد. خودت انجام بده (Do it yourself or DIY) اصطلاحی است که از دهه ۱۹۵۰ میلادی در برخی کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا رواج پیدا کرد و معنای آن تعمیر، اصلاح، ساختن و یا انجام برخی کارهای فنی در خانه یا بیرون از خانه بدون کمک خواستن از متخصصان و استادکاران آن رشته است. امروزه در کشورهای یاد شده این شیوه رواج گسترده ای یافته است و رشته های گوناگونی را – بجز کارهایی که به دلیل حساسیت، تنها کارآزمودگان مجاز به انجام آن هستند – شامل می شود. در این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها و مصرف مواد اولیه، باعث پرورش استعدادهای فنی و پر شدن اوقات فراغت نیز می گردد.

20170612 115240از این رو براساس تحقیقات به عمل آمده در تیم R&D فروشگاه ECA برآن شدیم تا منطبق بر نیازهای مشتری به طراحی گام به گام بردهای استارتر کیت پرداخته، تا مخاطب بتواند به سادگی و طبق آموزشهای منتشر شده همراه برد، آن را مونتاژ کرده و از امکانات مختلف آن استفاده نماید.
از مهمترین امکانات بردهای استارتر کیت می توان به متن باز بودن این مجموعه آموزشی اشاره کرد. بدلیل اینکه این بردها اکثرا مبتنی بر میکروکنترلرهای AVR می باشند شما می توانید برنامه موجود برروی میکروکنترلر را براساس نیاز خود تغییر داده و با استفاده از یکی از نرم افزارهای کدویژن یا بسکام که جزو محبوب ترین کامپایلرهای موجود جهت نوشتن برنامه برای میکروکنترلرهای AVR میباشند، کامپایل نموده و با کمک یک پروگرامر AVR برروی میکرو خود انتقال دهید.
جهت یادگیری هرچه بیشتر مشتریان عزیز در این مجموعه برنامه ها به دو زبان C و Basic نوشته شده اند تا شما بتوانید با تغییرات بر روی برنامه ها به هردو زبان مسلط شوید.
تلاش ما بر این بوده است تا با روشی ساده و آسان به شما در یادگیری مدارهای الکترونیکی، قطعات مختلف الکترونیکی و کاربرد این قطعات، عملکرد میکروکنترلرها، آشنایی با برنامه نویسی میکروکنترلرها و روشهای مونتاژ بردهای الکترونیکی کمک کنیم تا از این پس در رویارویی با مدارات الکترونیکی واهمه ای نداشته باشید.
خلاقیت امری بدیهی در بین ایرانیان است که با سلیقه و ذوق خاص ایرانی موجب گردیده تا در هر سن و سال و با هر سطح از معلوماتی بتوانند از یک محصول ساده کاربری ویژه خلق کرده و تحسین همگان را برانگیزد. ما در ECA با مطالعه دقیق استعدادهای جوانان و نوجوانان ایرانی هم چنین با در نظر گرفتن ذوق و سلیقه شما دانش پژوهان بردهای استارتر کیت را طراحی کردیم تا این بستر را برای این امکان فراهم آورده و استعدادهای شما در زمینه الکترونیک شکوفا گردد.
اگر تاکنون برای شروع کار با الکترونیک بین اصطلاحات مختلف الکترونیکی همچون، میکروکنترلر، ترانزیستور، سون سگمنت، LCD، خازن، مقاومت و … سردرگم میشدید، و یا حتی با شنیدن الفاظی چون سنسور دما، سنسور رطوبت، سنسور آلتراسونیک، RFID و یا دیگر اصطلاحات این چنین از شروع به یادگیری الکترونیک فراری بودید، هم اینک می توانید با همراهی با بردهای استارتر کیت قدم به قدم و به مرور زمان کار با انواع مختلف قطعات، تجهیزات و سنسورهای الکترونیکی را به سادگی فراگیرید.
از آنجا که فروشگاه نخصصی الکترونیک ECA در ادوار مختلف از پیشتازان مبحث آموزش و ارتقای سطح علمی کشور عزیزمان بوده است، لذا برای شروع روند یادگیری تیم تحقیق و توسعه ECA با طراحی مدارات ساده همچون قفل رمز دیجیتال، ماشین حساب FIRST 1الکترونیکی، سنسورهای دما و رطوبت و … سعی دارد تا دانشجویان را سرگرم، و به دانش آموزان در یادگیری الکترونیک کمک نماید تا رفته رفته بتوانند مدارات حرفه ای تری را راه اندازی نمایند. ابتداعا با طراحی بیش از 20 نوع مدار مختلف الکترونیکی کار را آغاز نموده ایم و سعی داریم پس از کسب رضایت شما مشتریان عزیز و تحقیقات تکمیلی بر اساس سطوح سلیقه متفاوت مخاطبانمان بردهای حرفه ای تری همچون انواع رباتها و یا مدارات مبتنی بر آردوینو یا آرم را ارائه داده و گامی در ارتقاء سطح علمی کشور برداریم.
قطعا از این پس یادگیری الکترونیک برای شما لذت بخش، آسان و هیجان انگیز خواهد بود طوری که می توانید با مونتاژ بردهای DIY فروشگاه ECA و اتصال تغذیه برد از عملکرد صحیح آن لذت ببرید و آن را به عنوان کاردستی به دوستان خود، پدرومادر یا معلم خود نشان دهید؛ یا حتی با تغییرات برروی برنامه آن کاربری جدید و مورد دلخواه خود را برای آن ایجاد کنید تا خلاقیت و استعدادهای شما رشد کرده و رفته رفته با مدارات و قطعات الکترونیکی آشنا و آشناتر شوید.
به خانواده بزرگ الکترونیک خوش آمدید.

برای مشاهده کامل لیست تمامی استارتر کیتها، اینجا کلیک کنید.

 

نوشته های مشابه

12 دیدگاه

    1. ممنون از پیشنهادتون,
      اتفاقا دربرنامه های تیم R&D فروشگاه تخصصی الکترونیک ECA چندین برد مبتنی بر اردوینو وجود دارد,
      ان شاا… در اینده ای نزدیک رونمایی خواهند شد

  1. سلام
    من با یک کیت آمپلی فایر مشکل داشتم.
    تو انجمن مطرح کردم آدرس اینجا رو دادند.
    میتونیم از راهنمایی شما کمک بگیرم؟

  2. سلام..وقت بخیر..بزرگواران خواستم بدونم این استارتر کیتها دیگه قرار نیست موجود بشه؟من زیاد برای دوستانم خرید کردم و مدام ازم میپرسن..میشه بفرمایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا