آردوینو Arduinoمطالب علمی

آموزش برقراری ارتباط مابین نرم افزار MATLAB و آردوینو

آردوینو چیست؟

آردوینو ابزاری است برای تولید کامپیوترهایی که نسبت به کامپیوتر شخصی شما، مقدار بیشتری از دنیای فیزیکی را احساس و کنترل می کنند. این ابزار، یک پلت فرم محاسباتی فیزیکی open-source است که بر اساس یک برد میکروکنترلر ساده تهیه شده، و نیز یک محیط توسعه برای نوشتن نرم افزار جهت کار با برد می باشد.

آردوینو می تواند جهت ایجاد اشیای تعاملی، گرفتن ورودی از تعداد زیادی سوییچ و حسگر، و کنترل تنوعی از لامپ ها، موتورها، و سایر خروجی های فیزیکی به کار گرفته شود. پروژه های آردوینو می توانند مستقل باشند و یا با نرم افزاری که روی کامپیوتر شما در حال اجراست، ارتباط برقرار کنند.

 

با توجه به گسترش روز افزون استفاده از بردهای آردوینو و امکانات خوب آن ها برآن شدیم تا آموزش برقراری ارتباط بین بردهای آردوینو با نرم افزار محبوب متلب را برای علاقه مندان قرار دهیم.

 

برقراری ارتباط متلب با آردوینو

نرم افزار متلب در سیمولینک خود یک کتابخانه برای ایجاد ارتباط با این بردها قرار داده است که می توان توسط آن به صورت گرافیکی برای آردوینو برنامه نوشت و در پروژه های خود از آن ها استفاده کرد.

قدم اول برای ایجاد این ارتباط عضویت در سایت www.mathworks.com می باشد. سپس باید ورژن های بالاتر از 2012 متلب رو بر روی سیستم خود نصب کنید.

بعد از عضویت در سایت و نصب نرم افزار باید کتابخانه آردوینو را اضافه کرد.
برای کار با آردوینو دو support package وجود دارد که یکی کتابخانه سیمولینک و در حدود 88 مگابایت و دیگری برای کار در محیطcommand window  می باشد که دارای حجم حدودی 180 کیلوبایت است.
اضافه کردن کتابخانه سیمولینک
نرم افزار متلب را باز کرده، برروی قسمت add-ons کلیلک می‌کنیم. بعد از باز شدن صفحه گزینه Get hardware support package  را انتخاب می کنیم.

math1

با این کار صفحه زیر باز خواهد شد.

math2

که شما گزینه اول یعنی install from internet رو انتخاب می کنید. بعد از این مرحله تمام سخت افزار‌هایی که توسط متلب ساپورت می شود نمایش داده می شوند که باید آردوینو را انتخاب و NEXT را بزنید. در این مرحله باید شناسه کاربری و رمز عبور خود را که با آن در سایت متلب عضو شدید وارد کنید تا دانلود صورت گیرد.
نکته : چون نرم افزار متلب ای پی ایران را تحریم کرده است باید از نرم افزارهای تغییر ای پی در تمام مراحل استفاده کنید.
بعد از اتمام دانلود کتابخانه به سیمولینک اضافه شده و می توانید با رجوع به لیست کتابخانه ها آن را مشاهده کنید.

math3

با کلیک بر روی کتابخانه فوق سه گزینه به صورت زیر ظاهر می شود که به ترتیب توضیح داده خواهد شد.

math4

1-   Common:

این گزینه شامل بلوک های مورد استفاده هستند که می تونید در برنامه خود از آن ها استفاده کنید.

math5

2- Ethernet Shield:

مربوط به ارتباط اترنت

3- Examples:

مثال های آماده متلب برای یادگیری و نمونه برداری از قسمت های مختلف کتابخانه.

math6


نویسنده: Jumper

موضوع اصلی در انجمن: https://www.eca.ir/forums/thread60779.html

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا