Mini PC - مینی PCدانستنی هارزبری پای - Raspberry PIمطالب علمی

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ با رزبری پای قسمت اول

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که در دانشگاه MIT آمریکا طراحی و به رایگان منتشر شده است. اسکرچ برای کودکان 8 سال به بالا بوده و به دلیل سادگی و یادگیری سریع مناسب افرادی است که می‌خواهند با برنامه‌نویسی آشنا شوند. این برنامه‌نویسی شبیه به بازی لگو (Lego) است و به هیچ عنوان نیاز به نوشتن یک خط برنامه نیست. اسکرچ در سال 2007 منتشر شد تا کودکان بتوانند به سادگی کارهای متفاوت و جذابی با این زبان برنامه‌نویسی انجام دهند و دست به خلق چیزهایی بزنند که برای انجام آنها بدون اسکرچ امکان پذیر نیست.

 

این زبان برای آن طراحی شده که بتوان با آن انیمشین، بازی و کلیپ موسیقی درست کرد و با ابزارهای زیادی که در اختیار مخاطب قرار می دهد او را خلاق کند. با ورود کامپیوتر رزبری‌پای کاربردهای اسکرچ بیشتر شده و می توان پایه‌های این کامیپوتر را روشن و خاموش و ابزارهای الکترونیک را کنترل کرد. این امکان در ماه می 2016 به اسکرچ اضافه شد و امکانات بسیاری برای کنترل پایه‌های رزبری‌پای فراهم شده است.

یادگیری اسکرچ یکی از بهترین روش‌های تشویق دانش آموزان به کسب مهارت است. در این عصر تکنولوژی و رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال نیاز است کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کنند. کشورهای توسعه یافته از سنین پایین و در مدارس آنها را تشویق به یادگیری برنامه نویسی می کنند. یادگیری برنامه‌نویسی صرفاً برای این نیست که به طور حرفه‌ای برنامه‌‎نویس شوند. جامعه تنها به برنامه‌نویس نیاز ندارد اما یادگرفتن این مهارت تاثیر زیادی بر روی آنها دارد. داشتن ذهن خلاق، پایداری و یادگیری نحوه برطرف کردن مشکلات، کارگروهی و موارد دیگری ویژگی‌هایی به فرد می‌دهد که در همه مشاغل کارآمد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا