مطالب علمیمیکروکنترلر های ARM

اجرای بازی کلاسیک و محبوب Snake بر روی بردهای کاتالیست STM32

اکثر شما گیم Snake (مار) را بازی کرده‌اید یا حداقل آن را دیده‌اید. از این گیم می‌توان بعنوان یک بازی کلاسیک، محبوب و البته نوستالژیک برای برخی‌ها یاد کرد. بر طبق گزارش ویکی‌پدیا از یک مجله‌ی معتبر در زمینه‌ی بازی‌های رایانه‌ای، در سال 1996 این گیم رتبه‌ی 41 را از میان 100 بازی پرطرفدار در آن سال به خود اختصاص داده است.

قواعد بازی Snake

شاید یکی از علل محبوبیت‌های این بازی، روتین ساده‌ی آن باشد. در این بازی شما نقش هدایت یک مار در حال حرکت را بر عهده دارید، هدایت شما باید طوری باشد که مار به دیواره‌های صفحه‌ی بازی یا بدنه‌ی خود برخورد نکند و بتواند میوه‌ی (یا جوجه یا موش یا …) موجود در صفحه‌ی بازی را بخورد. با هر بار خورده شدن میوه توسط مار، میوه‌ی دیگری در یک مکان شانسی از صفحه‌ی بازی ظاهر می‌شود، امتیاز شما افزایش می‌یابد و مار نیز طویل‌تر می‌شود که به تبع آن رفته رفته با کاهش فضای حرکت، ادامه‌ی بازی سخت‌تر می‌گردد.

بازی کلاسیک و محبوب Snake این بار بر روی بردهای کاتالیست STM32

 

با اینکه این گیم یک بازی قدیمی است اما محبوبیت‌ آن باعث شده است تا با گذشت زمان، فراموش نشده و با هر بار ظهور یک پلتفرم جدید (مانند پلتفرم ویندوز، آندروید و …)، خود را در قالب آن – شاید با کمی تفاوت در شکل ظاهری اما با همان اصول – نشان داده است. هم اکنون شما این بازی جذاب را در قالب پلتفرم کاتالیست STM32 تجربه کنید.

قطعات مورد نیاز:

برد کاتالیست STM32F407ZGT6

ماژول نمایشگر تمام رنگی “LCD TFT 2.8 کامل به همراه LCD و تاچ اسکرین

در پروژه اماده شده از برد کاتالیست F400 با هسته STM32F407ZGT6 استفاده شده که به ماژول نمایشگر رنگی 2.8 اینچ N96 متصل شده است.

دانلود پروژه بازی کلاسیک و محبوب Snake بر روی بردهای کاتالیست STM32

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا