اخبار تکنولوژی

این باتری خوردنی ست دور نریزید!

محققان موسسه فناوری ایتالیا (IIT) یک باتری قابل شارژ از مواد خوراکی که برای انسان قابل خوردن است ،ساخته اند.

این باتری خوردنی ست دور نریزید!

الهام این نوع باتری از واکنش های ردوکس بیولوژیکی که در زندگی موجودات زنده اتفاق می افتد گرفته شده است.

بنابراین تیم تحقیقات برای ساخت یک منبع انرژی مواد زیستی از Riboflavin برای آند و Quercetin برای کاتد استفاده کردند.

 به گفته (IIT) : مواد زیستی Riboflavin همان ویتامین B2 هست که مثلا در بادام و Quercetin یک مکمل غذایی هست که در کپر (capersنوعی گیاه)یافت میشود.

برای افزایش رسانایی الکتریکی در الکترود از زغال فعال و برای  الکترولیت محلولی از نمک خوراکی هیدروژن سولفات سدیم در آب استفاده شده است.همچنین برای جدا کننده از جلبک دریایی (sushi) استفاده شده و به جز دو فویل طلایی بیرونی (که مطابق با درجه غذایی ،در آشپزی مورد استفاده قرار میگیرد) که روی یک تکیه گاه سلولز برای انتقال توان باتری به بیرون است؛ مجموع این چیزها در موم زنبور عسل محصورشده اند.

به گفته موسسهIIT ، خروجی باتری درحالت بی باری 650 میلی ولت است و میتواند 48 میکرو آمپر را برای 12 دقیقه و یا چند میکروآمپر برای بیش از یک ساعت را اراِئه دهد.

ماریو کایرونی هماهنگ کننده تحقیق میگوید:”با توجه به سطح ایمنی این باتری ها،می‌توان آن ها را در اسباب بازی کودکان هم به کار گرفت(در جایی که خطر بلع وجود دارد).در حال حاضر ما در حال توسعه دستگاه هایی با ظرفیت بیشتر و کاهش اندازه کلی هستیم.این دستاورد ها در آینده حتی برای تامین انرژی ربات های نرم نیز مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.”

برای مشاهده جزییات به منبع انتشار خبر مراجعه کنید.

منبع خبر

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا