اخبار تکنولوژی

مراحل ساخت کوچک‌ترین خودران الکتریکی دنیا

شرکت‌هایی مانند تسلا تلاش‌های بسیار زیادی در حوزه پیشرفت فناوری خودروی الکتریکی انجام داده‌اند تا بتوانند میزان تولید گازهای آلاینده و به‌ویژه کربن را کنترل کنند. حالا شرکت «یونیتی سوییدن» (Uniti Sweden) با معرفی جدیدترین محصول خود قصد دارد تا صنعت حمل‌ونقل خودروی الکتریکی را یک گام فراتر ببرد.

این خودروی بسیار کوچک الکتریکی “ابر های‌تک” مخصوص شهرها طراحی و ساخته شده است. شرکت سازنده این خودرو برای کسب سرمایه لازم جهت اجرای این پروژه از پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی FundedByMe استفاده کرده و تاکنون موفق به جذب سرمایه‌ای معادل با 1.3 میلیون دلار شده است. به‌این ترتیب Uniti Sweden می‌تواند امیدوار باشد تا ایده ساخت خودروی بسیار کوچک الکتریکی زیبا و دوست‌دار محیط زیست را به واقعیت تبدیل کند.

خودروی Uniti Sweden که به‌اختصار Uniti هم گفته می‌شود؛ برای دو سرنشین طراحی شده و بهترین کاربرد آن در سفرهای کوتاه درون شهری مانند رفتن به محل کار است. اگرچه؛ مسافتی که این خودرو با یک شارژ می‌تواند طی کند 150 کیلومتر است. وزن این خودروی بسیار کوچک تنها 400 کیلوگرم است ولی مهم آن است که سازنده در ساخت آن؛ ایمنی را قربانی وزن کم نکرده است. این شرکت برای این‌که بتواند وزن را تا این حد کاهش دهد؛ موفق شده قالب‌های پلاستیکی و مبلمان اضافی و هم‌چنین اینترفیس‌های استاتیک غیرضروری مانند دکمه‌های پلاستیکی را حذف کند.

uniti-electric-car-black-1020x610

اطلاعات فوق از صفحه مخصوص این پروژه در سایت سرمایه‌گذاری جمعی FundedByMe به‌دست آمده است. این خودروی اسپرت به یک موتور 15kW AC مجهز است و از مواد بیو در ساخت آن استفاده شده است. به‌گفته Uniti Sweden؛ این اتومبیل ویژه هم ثبات بالایی دارد و هم این‌که در کابردهای اجتماعی به خوبی جواب‌گو است.

اتومبیل Uniti نه‌تنها دوست‌دار محیط زیست است؛ بلکه چند مورد فناوری‌های آینده مانند صفحه‌نمایش Head-Up به کمک فناوری واقعیت افزوده نیز در آن دیده می‌شود. این صفحه‌نمایش اطلاعاتی مانند سرعت فعلی خودرو در حالی‌که راننده مشغول به رانندگی است را به وی نشان می‌دهد. علاوه بر این؛ فناوری آن‌ها با ردگیری حرکات سر و دست راننده باعث می‌شود تا وی تجربه فوق‌العاده‌ای را پشت سر بگذارد. اما این تمام ماجرا نیست. خودروی فوق به‌شکلی طراحی شده که می‌تواند خودران هم باشد.

uniti-electric-car-design-1020x610

شرکت Uniti در ویدیویی که برای معرفی محصول تازه خود منتشر کرده؛ می‌گوید: “ایده کاملا مشخص بود: خودروهایی که در شهرها می‌بینیم بیش از حد سنگین و در اندازه‌های بزرگ هستند. نیرویی که به راننده ارائه می‌دهند خیلی بیشتر از چیزی است که واقعا مورد نیاز است. گازهایی که این خودروها تولید می‌کنند همگی سمی و کشنده هستند و طبق آمار؛ حدود یک میلیارد و دویست میلیون خودرو هر روز در سطح جهان در حال تردد هستند. اما نکته این‌جاست که با همه ضررهایی که به محیط زیست می‌زنند؛ هزینه‌های اقتصادی که تحمیل می‌کنند و اثراتی که روی سلامتی انسان‌ها دارند؛ عموما می‌بینیم که در سفرهای کوتاه حداکثر دو نفر سرنشین در داخل خودرو نشسته‌اند.”

uniti-electric-car-full-width-tall-1580x546

شرکت Uniti Sweden با 1.3 میلیون دلاری که از طریق سایت FundedByMe به‌دست آورده سعی در توسعه فناوری و ساخت اولین نمونه آن دارد. طبق برنامه قرار است کار ساخت نمونه‌های اولیه در سال 2017 به‌پایان برسد و بلافاصله؛ شاهد عرضه آن در کشورهای اروپای غربی باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا