معرفی و مقایسه

معرفی و راه اندازی پخش کننده MP3 PLAYER بلوتوثی

پخش کننده های MP3 PLAYER از ماژول های الکترونیکی پرطرفدار و محبوب هستند؛ در دنیای مدرن که وسایل قدیمی جایگاه خود را به وسایل پیشرفته داده اند، تا زندگی ما را آسان کنند، وسایل پیشرفته ای مانند همین ماژول های الکترونیکی به وجود آمده اند تا بتوانیم با استفاده از آنها وسایل قدیمی خود را به وسایل مدرن و بروز تبدیل کنیم. ماژول های MP3 Player بلوتوثی انواع مختلف با قابلیت های متفاوتی دارند اما به طور کلی، زمانی که در مسیر مدار بلندگو قرار بگیرند، میتوانند بلندگوی شما را بی سیم کنند و به معنای این است که هر نوع فایل صوتی مانند موسیقی که در تلفن همراه خود دارید را میتوانید به بلندگو ارسال کنید و فایل صوتی به صورت استریو پخش شود.

در این مقاله به معرفی چندین مدل از پخش کننده های بلوتوثی و نحوه راه اندازی یکی از محبوب ترین پخش کننده ها خواهیم پرداخت، پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

پخش کننده MP3 PLAYER پنلی بلوتوثی 12V مدل Q13

این پخش کننده MP3 بلوتوثی را به راحتی میتوانید به سیستم های صوتی خودرو و یا اسپیکر ها متصل کنید، این مدل دارای امپلی فایر داخلی نیست، بنابراین به آمپلی های با وات دلخواه میتوانید متصل کنید.تغذیه این آمپلی 12 ولت DC با جریان کاری 300 میلی امپر بوده و علاوه بر بلوتوث دارای قابلیت‌های دیگری نیز ، مانند رادیو FM، ضبط صوت، شکاف کارت حافظه برای ذخیره فایل‌های MP3 و خروجی صوتی جهت اتصال به آمپلی فایر و بلندگوها می‌باشد.

معرفی و راه اندازی پخش کننده MP3 PLAYER بلوتوثی

همچنین این پخش کننده دارای کنترل از راه دور می باشد که به راحتی می توانید مدهای کاری و آهنگ ها و یا حجم صدای خروجی را پخش نمایید.

پخش کننده MP3 PLAYER پنلی بلوتوثی 5V اکولایزردار مدل V20

با استفاده از قابلیت بلوتوث، می‌توانید پخش کننده MP3 خود را به دستگاه‌های صوتی دیگر مانند اسپیکرها، هدفون‌ها یا سیستم‌های صوتی خودرو متصل کنید. به این ترتیب، می‌توانید فایل‌های MP3 را بدون نیاز به کابل‌های اتصال مستقیم پخش کنید.

پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی 5v اکولایزردار مدل v20

این پخش کننده‌ MP3 همچنین دارای قابلیت‌های دیگری نیز هست، مانند رادیو FM، ضبط صوت، شکاف کارت حافظه برای ذخیره فایل‌های MP3 و خروجی صوتی جهت اتصال به آمپلی فایر و بلندگوها و دارا بودن کنترل از راه دور می باشد، که به راحتی می توانید مدهای کاری و آهنگ ها و یا حجم صدای خروجی را کنترل نمایید.

پخش کننده MP3 PLAYER پنلی بلوتوثی 12V مدل 9201E

پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی 12v مدل 9201e

این پخش کننده نیز مانند دیگر پخش کننده های MP3 دارای بلوتوث، کنترل از راه دور و پشتیبانی از AUX ،کارت حافظه و فلش مموری میباشد. ولتاژ کاری این پخش کننده 12 ولت 500 میلی آمپر بوده و میکروفون ندارد.

پخش کننده MP3 PLAYER پنلی بلوتوثی ولوم دار دارای آمپلی فایر 2X40W مدل kh-G022

پخش کننده kh-022 در واقع یک mp3 player بلوتوثی نسخه 5.0 می باشد که یک آمپلی فایر 2*40 واتی نیز در داخل خود دارد و شما با اتصال به تغذیه 5 تا 24 ولت علاوه بر پخش کننده، یک آمپلی فایر بلوتوثی هم خواهید داشت؛ به علاوه این ماژول امکان اتصال به رادیو و پخش از طریق درگاه های USB و SD Card و AUX را نیز دارد .

پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی ولوم دار دارای آمپلی فایر 2x40w مدل kh g022

از دیگر قابلیت های این پخش کننده دارا بودن کنترل از راه دور، میکروفون، پشتیبانی از عملکرد تماس و ضبط در کنار یک صفحه نمایش می باشد. در ادامه راه اندازی این نمونه از پخش کننده را توضیح خواهیم داد که تقریبا نحوه راه اندازی همه ی پخش کننده های بلوتوثی MP3 یکسان می‌باشد.

راه اندازی پخش کننده بلوتوثی MP3

شما به همراه این پخش کننده سه رشته سیم و ریموت جهت کنترل از راه دور پخش کننده نیز دریافت خواهید کرد، برخلاف پخش کننده های دیگر برای راه اندازی این مدل از پخش کننده، نیازی به اتصال جداگانه آمپلی فایر ندارید و میتوانید این پخش کننده هارا مستقیم به دو عدد اسپیکر(بلندگو) راست و چپ متصل کنید.

پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی ولوم دار دارای آمپلی فایر 2x40w مدل kh g022 3

همانطور که در شکل زیر میبینید، جایگاه اتصال تغذیه، اسپیکرها و آنتن رادیو کاملا مشخص شده است.

پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی ولوم دار دارای آمپلی فایر 2x40w مدل kh g022 1

1. طبق تصویر ابتدا رشته های سیم را به ترتیب تصویر زیر به پخش کننده وصل کنید و سیم رادیو را به جایگاهش لحیم کنید. باید هنگام اتصال رشته سیم به تغذیه توجه داشته باشید که رشته خط دار قرمز به پایه GND متصل می‌شود. در صورتی که تغذیه پخش کننده را اشتباه وصل کنید در کسری از ثانیه مدار پخش کننده را از دست خواهید داد.

photo 2023 12 12 12 22 37
پخش کننده mp3 player پنلی بلوتوثی ولوم دار دارای آمپلی فایر 2x40w مدل kh g022 2

2.در اینجا ما برای راه اندازی این پخش کننده از آداپتور 12 ولت استفاده کرده ایم، و سیم قرمز آداپتور را به VCC و سیم مشکی آداپتور را به GND پخش کننده، متصل میکنیم و دستگاه روشن می‌شود.

photo 2023 12 14 10 09 09

3.سپس دو تا اسپیکر به خروجی های اسپیکر دستگاه پخش کننده متصل میکنیم و تمام.

برای پخش موسیقی می‌توانید هم به وسیله بلوتوث، گوشی همراهتان را برای پخش موسیقی متصل کنید و یا از فلش مموری یا SD کارت برای پخش موسیقی استفاده کنید که در این صورت به وسیله ریموتی که همراه دستگاه هست میتونید سیستم رو از راه دور کنترل کنید.همچنین این پخش کننده و بعضی پخش کننده های مشابه، میکروفون و قابلیت ضبط صدا را نیز دارند، و شما میتوانید پاسخگوی تماس های تلفنی و ضبط صدای خود نیز باشید. به همین راحتی میتوانید سیستم قدیمیتون رو مدرن کنید و به یک سیستم کنترل از راه دور جدید تبدیل کنید.

شما می توانید با مراجعه به  فروشگاه ECA  و شاخه ماژول صوتی ، انواع پخش کننده های mp3 بلوتوثی را مشاهده و خریداری نمایید.

نوشته های مشابه

6 دیدگاه

  1. با سلام
    مشکلی که این ماژولها دارند، این هست که معمولاً استریو واقعی نیستند و ورودی چپ و راست را با هم ترکیب و در خروجی پخش می‌کنند و بنابراین کیفیت صداشون در حد انتظار نیست. البته در بعضی مدلهای دارای آمپلیفایر اینطور نیست و واقعاً استریو هستند. بنده دنبال مدل بدون آمپلیفایر و استریو واقعی هستم و توضیحات تمام مدلهای داخل سایت را چک کردم ولی معمولاً توضیحات کامل نیست و مشخص نیست کدام مدلها استریو واقعی هستند.
    با سپاس

  2. سلام وقعا توضیحات شما عالی و کامل بود و شما برای mp3 آمپلی فایر دار از آداپتور چند آمپر استفاده کرده اید؟

    1. این مدلی که به عنوان نمونه راه اندازی کردیم آمپلی فایر و پخش کننده یکی هست و از یه تغذیه مجزا استفاده کردیم که نویزی نداشت، ولی برای سیستم های قدیمی خانگی اگه بخواین از مدل های دیگه پخش کننده استفاده کنید،باید تغذیه برد پخش کننده با امپلی فایر جدا باشه که اکثر موارد جواب میده،بازم میتونید سوالات علمی تونو در انجمن های تخصصی eca مطرح کنید تا اساتید بهتر کمک کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا