رزبری پای - Raspberry PIمطالب علمیویدیو

نصب اندروید 7.1 روی رزبری پای

برای رزبری پای سیستم عامل های گوناگونی تاکنون ارایه شده است و پر استفاده ترین آن ها شاید سیستم عامل رزبین باشد.اما با توجه به قابلیت های سخت افزاری این کامپیوتر تک بردی که از پردازنده ARM و نیز حافظه یک گیگابایتی استفاده می کند، به نظر می رسد استفاده از سیستم عامل اندروید روی این برد جالب به نظر برسد.سیستم عاملی به صورت کامل و بدون اشکال اجرا شود و بتوان روی آن برنامه های اندروید را نصب و اجرا کرد.

سیستم عامل لینیج‌اواس (LineageOS) که یک سیستم عامل آزاد متن باز برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، بر اساس پلت فرم تلفن همراه اندروید است.در این مطلب قصد آموزش نصب و راه اندازی این سیستم عامل و نیز روش نصب برنامه روی آن را داریم.

در ابتدا نیاز است که سیستم عامل را دانلود کنیم.اما این سیستم عامل به صورت رسمی از رزپبری پای پشتیبانی نمی کند بنابر این از یک نسخه غیر رسمی برای این کار استفاده می کنیم.سیستم عامل را از لینک زیر می توانید دریافت کنید.

http://konstakang.com/devices/rpi3/CM14.1

Screenshot 20170329 181437

 

پس از دانلود نیاز است که فایل از حالت فشرده خارج شود.همانند نصب سیستم عامل رزبین، با استفاده از نرم افزار SD Formatter کارت حافظه را فرمت کرده و توسط نرم افزار Win32DiskImager فایل .img سیستم عامل را روی کارت حافظه Write می کنیم.اکنون سیستم عامل آماده استفاده است. کارت حافظه را در رزپبری پای قرار داده و تغذیه آن را وصل کنید.

نصب apk بر روی اندروید رزبری پای

 

اکنون یکی از روش های نصب برنامه روی این سیستم عامل را بررسی می کنیم.برای این کار یک کامپیوتر و نیز شبکه برای برقراری ارتباط نیاز است.ابتدا باید رسپبری پای را توسط شبکه به کامپیوتر متصل کنیم برای این کار میتوانیم از کابل شبکه یا در صورت امکان از شبکه بی سیم (WiFi) استفاده کنیم.پس از متصل کردن هر دو وسیله به شبکه، برای این که بتوان روی سیستم عامل اندروید توسط کامپیوتر فایل های APK را نصب کنیم، نیاز است که در سیستم عامل اندروید حالت USB Debugging فعال باشد.برای فعال کردن این حالت باید ابتدا زیر منو Developer Options را فعال کنیم.

بنابر این از قسمت تنظیمات وارد زیر منو About Device شده و در روی Build Number چند بار کلیک می کنیم تا پیغام  You Have Enabled Development Settings نشان داده شود.حال پس از بازگشت به صفحه تنظیمات، یک زیر منو در بالای About Device اضافه شده است.با وارد شدن به این بخش می توانید گزینه USB Debugging را فعال کنید. حال فایل زیر را دانلود می کنیم و پس از خارج کردن از حالت فشرده به داخل پوشه adb رفته و با فشردن کلید Shift و راست کلیک کردن، در منو گزینه Open Command Window Here را کلیک می کنیم.در پنجره خط فرمان باز شده دستور زیر را برای متصل کردن اندروید به کامپیوتر در حالت Debugging وارد می کنیم.

http://server4.eca.ir/users/armbian/Raspberry Pi/adb.rar

adb connect <your_raspberry_pi_ip>

اکنون برد رسپبری پای با سیستم عامل اندروید در حالت Debugging به کامپیوتر متصل شده است و میتوانید توسط Android Studio نرم افزار های خود را روی آن اشکال زدایی و نصب کنید و یا با استفاده از نرم افزار Pure APK Install که از لینک زیر قابل دسترسی است،فایل های APK را در اندروید به صورت مستقیم و از طریق کامپیوتر نصب کنید.

http://server4.eca.ir/users/armbian/Raspberry Pi/Pure_APK_Install_setup.exe

نوشته های مشابه

9 دیدگاه

  1. با سلام
    من سیستم عامل را ریختم ولی این دایرهه همینطور روی ای خطه مدیره و لود نمیشه خوشحال میشم کمکم کنید

  2. سلام ببخشید من تمامی مراحل انجام دادم.اما وقتی رزبری پا را به کار میندازم بعد از یک تصویر رنگی. که هفت رنگ است. دیگه هیچی نشون نمیده و از نمایشگر من پیام میده سیگنالی از روجی دریافت نمیگردد!!!
    لطفا کمکم کنید

  3. سلام من اندروید را نصب کردم و بخوبی کار میکنه ولی وقتی میخوام فیلم پخش کنم یا مثلا از تلویزیون اینترنی استفاده کنم صفحه نمایش مشکی و با خطوط درهم میشه لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم؟

  4. سلام
    من اندروید رو نصب کردم و خیلی خوب هم کار میکنه
    برای نصب نرم افزار که باید به رایانه متصل کنم رزبری رو توی cmd ارور unable to connect میده
    میشه منو راهنمایی کنید؟

  5. سلام… در این لینک هم چند نسخه سیستم عانل اندروید مختص رزبری پای ارائه شده که میتونید دانلود و نصب کنید… مخصوصا اون سه مورد آخری که مناسب سری B+ هستند ….. البته سرعت این سیستم عامل خیلی پایین و کند هستش!

    https://raspis.eu/pub/downloads/android-x86/exton

  6. سلام خسته نباشید. کسی میدونه این پروژه با این خصوصیات با چه قطعاتی میشه درست کرد و هزینه ش چقدر میشه؟
    وقتی وارد مطب دکتر میشیم بتوانم با استفاده از موبایل به وسیله اشتراک وای فای به (پروژه نصب شده در مطب) وصل شم و نوبت بگیرم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا