مطالب علمی

گیگابیت LET (Gigabit LTE) چیست؟

گیگابیت LTE در اصل همان قابلیت اتصال ال‌تی‌ای 4 جی (LTE 4G) است که در برخی جنبه‌ها نظیر سرعت رد و بدل اطلاعات ارتقاء داده شده است. بنابراین گیگابیت ال‌تی‌ای قدم رو به جلویی برای دستیابی به شبکه‌های 5G محسوب می‌شود و می‌توان آن را مرحله‌ای مابین فناوری 4G و 5G دانست. اما سرعت رد و بدل اطلاعات و مزیت‌های وجود قابلیت اتصال گیگابیت LTE چه هستند؟

سرعت رد و بدل اطلاعات و مزیت‌های گیگابیت LTE
کاملا طبیعی است که اتصال گیگابیت LTE بتواند مزیت‌های متعددی را به همراه داشته باشد. مطمئنا اغلب ما انتظار داریم که اصلی‌ترین مزیت گیگابیت ال‌تی‌ای مربوط به سرعت رد و بدل اطلاعات آن باشد. به موجب وجود قابلیت گیگابیت LTE در گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ، سرعت شبکه می‌تواند تا 300 مگابیت در هر ثانیه افزایش یابد. برای درک بهتر این موضوع باید بگوییم که سرعت مذکور تقریبا 18 برابر میانگین سرعتی است که به تازگی در تست OpenSignal توسط شبکه ارتباطی اپراتورهایی همچون وریزون (Verizon) و تی‌موبایل (T-Mobile) به ثبت رسیده است!

3 274

سایت سی‌نت (CNET) اشاره می‌کند که با این سرعت می‌توانید یک فیلم 2 ساعته را ظرف مدت زمان 15 ثانیه دانلود کنید! البته این مثال در حالت کلی نمی‌تواند چندان مثال دقیقی محسوب شود، اما در هر صورت باید بدانیم که سرعت دانلود اطلاعات به موجب وجود قابلیت گیگابیت LTE به مراتب تقویت می‌شود و چیزی فراتر از سرعت دانلود اتصال LTE 4G را ارائه می‌نماید. آقای شریف هانا (Sherif Hanna) مدیر بازاریابی بخش گیگابیت ال‌تی‌ای کوالکام عقیده دارد که سرعت بالای این قابلیت اتصال سبب می‌شود تا گوشی شما به راحتی با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری تعامل داشته باشد.

این ادعای آقای شریف هانا کاملا صحیح به نظر می‌رسد. با وجود اتصال گیگابیت LTE، شاید سرعت بارگذاری عکس‌های شما در سرویس‌های ابری از سرعت خوانده شدن اطلاعات عکس از روی حافظه گوشی هم بیشتر شود. این موضوع سبب می‌شود تا استفاده از سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری در آینده ترویج بیشتری پیدا کند. آقای شریف هانا اشاره می‌کند که اتصال گیگابیت LTE منجر می‌شود تا سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری به افزونه فوق سریعی برای اسمارتفون‌ها تبدیل شوند. همچنین سرعت بالای رد و بدل بالای اطلاعات به موجب وجود قابلیت گیگابیت ال‌تی‌ای سبب می‌شود تا امکان پخش ویدئوهای 360 درجه و واقعیت مجازی (Virtual Reality) ایجاد گردد.

از دیگر مزیت‌های وجود اتصال گیگابیت LTE می‌توان به گسترش استفاده از اپلیکیشن‌های فوری گوگل (Google Instant Apps) اشاره کرد. اپلیکیشن‌های فوری در واقع اپلیکیشن‌هایی هستند که ضمن اتصال به اینترنت به صورت آنی و مشابه با یک صفحه وب قابل اجرا خواهند بود. بنابراین گیگابیت LTE را می‌توان دریچه‌ای رو به آینده شبکه‌های ارتباطی دانست.

منبع

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا