مطالب علمی

LED های SMD و انواع پکیج ها

مشکل اصلی LED های DIP عدم امکان استفاده از هیت سینک های خارجی است. برای رفع این مشکل و در نتیجه امکان بالا بردن توان و طول عمر LED ها و همچنین بهبود کیفیت لحیم کاری آن‌ها، تولید کنندگان به تولید LED SMD روی آوردند.

photo_2016-08-16_10-16-07

LED  های SMD دارای دو یا چند پایه برای لحیم کاری به اضافه یک پد مخصوص برای انتقال حرارت هستند که موجب بالا بردن توان و طول عمر LED ها می شود. معمولا جنس این پد از مس با کیفیت یا آلومینیوم است و LED هایی که فاقد مس مرغوب یا فلزات مناسب تر هستند در انتقال حرارت به مشکل برخواهند خورد و دارای طول عمر مناسب نخواهند بود. چیپ های SMD دارای انواع مختلف می باشد. همچنینPOWER LED نیز به علت شیوه لحیم کاری آنها جزء دسته SMD ها قرار می گیرند. از انواع این LED ها می توان به پکیج های5050 SMD، 5630، 2835 و غیره اشاره کرد که در LED استریپ ها، نواری و خطی کاربرد دارند. از نکاتی که باید در مورد چیپ های SMD LED اشاره کرد استفاده از سیم های طلایی در ساختار آن‌هاست؛ اما در صورتی که از آلیاژ طلا در این بخش استفاده نشود این اتصالات در طی زمان بر اثر حرارت ضعیف تر می شوند و مقاومت الکتریکی آن ها افزایش می یابد. این افزایش مقاومت باعث کاهش جریان عبوری و در نتیجه کاهش نور متصاعد شده از تراشه LED می گردد. لذا توصیه می شود از تجهیزات روشنایی LED ارائه شده توسط یک برند معتبر استفاده شود.

جهت آشنایی بیشتر می توانید مقاله LED های SMD و انواع پکیج ها را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

  1. با عرض سلام و خسته نباشید.
    در قسمت برچسب ها با موضوع “درباره گروه فنی مهندسی ECA” در سطر آخر اشتباه تایپی وجود دارد , در کلمه ” برایمان” که به اشتباه “بایمان” تایپ گردیده است.
    با تشکر از تمامی عوامل ECA.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا