Mini PC - مینی PCرزبری پای - Raspberry PIمطالب آموزشی

آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ با رزبری پای قسمت پایانی

اسکرچ یک زبان برنامه‌نویسی تصویری است که در دانشگاه MIT آمریکا طراحی و به رایگان منتشر شده است. اسکرچ برای کودکان 8 سال به بالا بوده و به دلیل سادگی و یادگیری سریع مناسب افرادی است که می‌خواهند با برنامه‌نویسی آشنا شوند. این برنامه‌نویسی شبیه به بازی لگو (Lego) است و به هیچ عنوان نیاز به نوشتن یک خط برنامه نیست. اسکرچ در سال 2007 منتشر شد تا کودکان بتوانند به سادگی کارهای متفاوت و جذابی با این زبان برنامه‌نویسی انجام دهند و دست به خلق چیزهایی بزنند که برای انجام آنها بدون اسکرچ امکان پذیر نیست.

ویدیویی آموزش زبان برنامه نویسی اسکرچ با رزبری پای قسمت پایانی

 

این زبان برای آن طراحی شده که بتوان با آن انیمشین، بازی و کلیپ موسیقی درست کرد و با ابزارهای زیادی که در اختیار مخاطب قرار می دهد او را خلاق کند. با ورود کامپیوتر رزبری‌پای کاربردهای اسکرچ بیشتر شده و می توان پایه‌های این کامیپوتر را روشن و خاموش و ابزارهای الکترونیک را کنترل کرد. این امکان در ماه می 2016 به اسکرچ اضافه شد و امکانات بسیاری برای کنترل پایه‌های رزبری‌پای فراهم شده است.

یادگیری اسکرچ یکی از بهترین روش‌های تشویق دانش آموزان به کسب مهارت است. در این عصر تکنولوژی و رشد روز افزون الکترونیک و ابزارهای دیجیتال نیاز است کودکان از سنین پایین شروع به یادگیری برنامه‌نویسی کنند. کشورهای توسعه یافته از سنین پایین و در مدارس آنها را تشویق به یادگیری برنامه نویسی می کنند. یادگیری برنامه‌نویسی صرفاً برای این نیست که به طور حرفه‌ای برنامه‌‎نویس شوند. جامعه تنها به برنامه‌نویس نیاز ندارد اما یادگرفتن این مهارت تاثیر زیادی بر روی آنها دارد. داشتن ذهن خلاق، پایداری و یادگیری نحوه برطرف کردن مشکلات، کارگروهی و موارد دیگری ویژگی‌هایی به فرد می‌دهد که در همه مشاغل کارآمد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا