معرفی و مقایسه

تکنوشیمی

تکنوشیمی

بدون شک، لحیم کاری از جذاب ترین بخش های الکترونیک است، قطعات الکترونیک جهت اتصال روی برد مدار نیاز به یک اتصال دهنده دارند. این اتصال دهنده باید همزمان خاصیت رسانایی، سبک بودن، جذب شدن بین برد و قطعه را داشته باشد. از این رو استفاده از یک ترکیب رسانایی به اسم قلع مرسوم می‌باشد. معمولا در قلع‌ها ترکیباتی از سرب و روغن وجود دارند. این موارد به هنگام اتصال نیاز به حرارت دارند و حرارت ایجاد شده باعث انفعالات شیمیایی در سطح مدار می‌شود. بنابراین در جهت مونتاژ یک برد مدار الکترونیکی شما نیاز به مواد شیمیایی، از جمله روغن لحیم، مایع روغن فلاکس، لاک رسانا ،خمیر فلاکس، اسیدمدار چاپی و… خواهید داشت.

manufacturer 1 1

تکنوشیمی یک شرکت نوین و پیشرو در زمینه تولیدات این کالاهای شیمیایی بوده که با توجه به احتیاجات هر صنف کاری و با تحقیق و توسعه، کالا و مواد مورد نیاز آن صنف را تولید و به دست تولیدکنندگان می‌رساند. هدف اول، بی نیاز نمودن تولید کنندگان و مصرف کنندگان کالاهای شیمیایی از کالاهای خارجی و همچنین ارائه کیفیت بهتر با قیمت مناسب نسبت به دیگر رقبا می باشد.

انواع مایع فلاکس

Flux با فرم خوانش fləks یعنی همان فلاکس می‌باشد و به صورت مایع، روغن، خمیر و چسب در بازار یافت می‌شود. معمولا از مایع فلکس برای افزایش قلع کاری و از بین بردن اکسیداسیون پایه های قطعات استفاده می‌شود. این ماده دارای انواع مختلفی بوده که کاربردهای مختلفی دارند، معمولا تولیدات دیگر شرکت ها، یک نوع مایع فلکس می‌باشد که با کم و زیاد کردن غلظت آن با آب یا الکل و افزایش مقدار، اقدام به فروش می نمایند. در سری تولیدات تکنوشیمی سعی بر این بوده، براساس نیاز هر رده کاری، فرمول خاصی استفاده شود، و انواع مختلفی از مایع فلکس ارایه شده است. از جمله مایع های فلکس میتوان به مایع فلکس عمومی، مایع فلکس تخصصی موبایل، مایع فلکس لحیم کاری استیل، مایع فلاکس محافظ PCB، مایع فلکس کارگاهی، مایع فلکس سبز سلامت، و مایع فلاکس پایه آب اشاره کرد.

یکی از بزرگترین چالش های مونتاژ قطعات، هنگام مونتاژ قطعات BGA می‌باشد. عمده این قطعات بر روی بردهای موبایل، لپتاپ و دستگاه هایی است که تمامی قطعات بسیار ریز و بصورت فشرده کنار یکدیگر قرار گرفته اند. در مایع فلکس تخصصی موبایل، ساختار مایع به گونه ای بهینه شده است تا بیشترین بازدهی و قلع پذیری برای خمیر/ساچمه قلع در هنگام استفاده از شابلون باشد.همچنین مایع فلکس عمومی برای تعمیرات عمومی که خاصیت غیر شویندگی دارند ، ترکیب شده است. به این معنی که پس از استفاده در روند تعمیرات برد الکترونیکی نیازی به شستشو ندارد. استفاده از مایع فلکس در هنگام مونتاژ قطعات مختلف (مخصوصا SMD) نیز می‌تواند کیفیت قلع کاری را افزایش داده و کار نهایی بسیار حرفه ای و تمیز دیده شود. همانطور که گفتیم فلاکس به صورت خمیر نیز وجود دارد،خمیر فلاکس مخصوص دمونتاژ قطعات الکترونیکی همانند قطعات موبایل، تراشه های حساس و از این قبیل می‌باشد. در ساختار خمیر فلکس هیچ گونه اسیدی وجود نداشته و مناسب مونتاژ و زدودن اکسیدشدگی قطعات نمی باشد.

انواع روغن لحیم کاری

روغن لحیم یکی از مواد ضروری برای لحیم کاری انواع قطعات به یکدیگر و یا بر روی PCB می باشد. معمولا اکسیداسیون بر روی قطعات الکترونیکی، سیمها، کابها و تمام تجهیزات مسی به مرور به خاطر رطوبت ایجاد میگردد که باعث می‌شود عمل لحیم کاری به درستی انجام نشود. با آغشته کردن روغن لحیم و حرارت، این اکسیدشدگی حل شده و همچنین تمرکز حرارت در یک نقطه بالارفته و در نتیجه لحیم کاری با کیفیت بسیار بالایی انجام می شود.

روغن لحیم تکنوشیمی

در فرومولاسیون ساخت این روغن لحیم از مواد سمی و مضر برای بدن استفاده نشده و بو یا دود حین عملیات لحیم کاری دارای کمترین ضرر می‌باشد.  این روغن به راحتی توسط حلال های استاندارد قابلیت پاک شدن بوده و در صورت پاک نکردن نیز کمترین اثر را بر روی مدار خواهد داشت.
در تست های انجام شده، این روغن لحیم با نمونه های آلمانی و آمریکایی برابری داشته و به هیچ وجه قابل مقایسه با برند های چینی یا ایرانی موجود در بازار نمی‌باشد.

انواع لاک رسانا

  • لاک رسانا-نیکل تکنوشیمی
  • لاک رسانا – نقره تکنوشیمی
  • لاک رسانا چند منظوره تکنوشیمی

لاک رسانا – نیکل تکنوشیمی

لاک رسانای نیکل دارای ترکیب از نوعی لاک خاص، پودر نیکل و چندین اکسید فلزی دیگر می‌باشد تا هم به راحتی امکان استفاده در هر سطحی میسر بوده و هم اینکه بعد از خشک شدن دارای کمترین مقدار مقاومت اهمی باشد.
ترکیب فلزی موجود استفاده شده در این لاک رسانا باعث گشته تا بتوان از آن در ترمیم انواع ترک های PCB معمولی و فرکانس بالا استفاده کرد. مقاومت اهمی ایجاد شده توسط این نوع لاک زیر 10 اهم بوده و در مدارات فرمان و مکان هایی که این مقدار مقاومت مشکل ساز نباشد، می‌توانید از این محلول استفاده کنید.

لاک رسانا – نقره تکنوشیمی

لاک رسانای نقره دارای ترکیب از نوعی لاک خاص، پودر نقره و چندین اکسید فلزی دیگر می باشد تا هم به راحتی امکان استفاده در هر سطحی میسر بوده و هم اینکه بعد از خشک شدن دارای کمترین مقدار مقاومت اهمی باشد.
ترکیب فلزی موجود استفاده شده در این لاک رسانا باعث گشته تا بتوان از آن در ترمیم انواع ترک های PCB معمولی و فرکانس بالا استفاده کرد. لاک رسانا چند منظوره تکنوشیمی نیز قابل استفاده برای PCB و انواع بردهای الکترونیکی،دکمه های لاستیکی لپتاپ، کنترل، ماشین حساب و … همچنین مناسب برای ایجاد لایه رسانا بر روی انواع سطوح از قبیل کاغذ، شیشه،چوب و… می‌باشد.

انواع شوینده

در پایان مراحل مونتاژ قطعات الکترونیکی، معمولا اثراتی از روغن و یا دیگر ضایعات لحیم کاری به جا می ماند، توسط محلول شوینده می توانید تمامی این ضایعات را پاک کرده و برد خود را تمیز کنید. ترکیب شیمیایی این شوینده به گونه‌ای است که پس از خشک شدن هیچ اثری بر روی برد شما نمانده و باعث می‌شود برد شما دیرتر کثیف شود.

انواعی از محلول های شوینده نیز توسط تکنوشیمی با کیفیت بالا تولید میشود که از جمله محلول شوینده-کلینر صنعتی تکنوشیمی، آب دیونیزه تکنوشیمی، محلول کلینر اولتراسونیک تکنوشیمی و الکل ایزوپروپیل99درصد میتوان اشاره کرد.

از دیگر محصولات تکنوشیمی می‌توان به پودر ظهور لمینت مدار چاپی، پودر اسید آمونیومی مدار چاپی، پاک کننده نوک هویه، احیاکننده نوک هویه، اسید مدارچاپی پودری، پودر پاک کننده لمینت مدارچاپی اشاره کرد.

لینک خرید سایر محصولات تکنوشیمی از فروشگاه تخصصی ECA

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا